Ga naar homepage
RSS feed


Webinar: Samen online bidden, ook op het werk

Veel christenen bidden nu samen, noodgedwongen ook online. Soms aarzelend en met schroom, want als je bidt geef je jezelf bloot en laat je in je hart kijken. En dat doen we niet graag. Maar samen bidden geeft ook iets moois: een stukje (h)erkenning en verbondenheid. En wanneer je eenparig bidt, wordt daar kracht aan ontleend (vergelijk Mattheus 18:19-20 en Handelingen 4:24-31). Wie meer wil weten over het samen online bidden, kan terecht op het gratis webinar op donderdagavond 7 januari via www.24-7prayer.nl/week-van-gebed-2021

Het nieuwe gratis programma ‘Kroon op je Werk’ biedt via www.kroonopjewerk.org een prima basis om samen met anderen in acht onderwerpen in vijftien delen na te denken over vragen als ”Doet mijn werk er wel toe voor God?”, “Kan ik openlijk over mijn geloof praten?”, “Hoe kan ik bijdragen aan een positieve werkcultuur?” of zelfs: “Zit ik wel op de plek die God voor me heeft?” De gratis app 'Kroon op je Werk’ bevat tekst, video’s, bijbel podcasts en een handleiding en maakt het levendig en boeiend. Ook in de gratis Bijbel app YouVersion staan allerlei zogeheten leesplannen over bijvoorbeeld werk, zie www.bible.com/nl/search/plans?q=werk. Die kunnen heel concreet helpen om beter zicht te krijgen op Gods Koninkrijk en jouw werkplek. Wie geïnteresseerde collega’s heeft, kan met hen samen een 'Alpha op de werkplek' doen of 'Alpha Business' (voor managers). Het zijn prachtige ook online mogelijkheden om heel gestructureerd en laagdrempelig over je geloof te praten. Op zaterdagochtend 9 januari is er een online workshop over o.a. 'Alpha op de werkplek'. Zie https://alphanederland.org/agenda/alpha-nederland-training-inspiratie-home-edition-8-9-januari-2021/